
İlk açıldığı tarih |
: 12-30 Nisan 2013, TEDÜ, ANKARA |
İlk açıldığı etkinlik |
: Sinan Ödüllü Mimarlar Programı, Erkut Şahinbaş Paneli, ANKARA |
Pano sayısı |
: 16 adet |
Pano boyutları |
: 140X140 cm |
Sergi takvimi |
: 12-30 Nisan 2013, ANKARA |
|
: 17 Mayıs-8 Haziran 2013, İSTANBUL |
|
: 7 Eylül-5 Ekim 2013, ANTALYA |
|
: 7-13 Ekim 2013, ADANA |
|
: 7-17 Nisan 2014, KAHRAMANMARAŞ |
|
: 21-28 Nisan 2014, HATAY |
|
: 14-20 Ekim 2014, ORDU |
|
: 5-14 Ekim 2015, İZMİR |
|
: 23-30 Kasım 2016, Abant İzzet Baysal Ünivesitesi, BOLU |
Düzenleyen: TMMOB Mimarlar Odası, 2013 Küratör: N. MÜGE CENGİZKAN Danışman: ERKUT ŞAHİNBAŞ Grafik Tasarım: NİLGÜN KARA BABACAN İçerik Hazırlık: ÖZGÜR TELEMCİOĞLU Maketler: MEHMET SAVAŞ Giriş Metni: N. MÜGE CENGİZKAN Pano Metinleri: ERKUT ŞAHİNBAŞ Çeviriler: A. DERİN İNAN
1950’lere kadar İstanbul kaynaklı mimarlık eğitimi, pratiği ve örgütlenmesinin 60’larla birlikte Ankara’ya kaydığı ve ODTÜ’de yetişen ilk kuşağın bu dönüşümde önemli rol üstlendiği, bir dönüşüme kaynaklık ettiği biliniyor. Bu ilk kuşak içerisinde uygulamacı kimliği ile öne çıkan, eğitimci kimliğini de mesleğinin ilk yıllarında beraberinde taşıyan isimler arasında en önemlilerinden biri Erkut Şahinbaş... İskandinav ülkelerinde edindiği mimari görgü ve deneyimini, Türkiye’ye döndükten sonra işlerine ve ODTÜ’de verdiği mimarlık eğitimine aktaran mimar, ilk on yıldan sonra tümüyle mimarlık pratiğinin içinde üretimini sürdürür. Mimarlığın en saygın mesleklerden biri kabul edildiği, mimari kültürü güçlü İskandinav ülkelerinde edindiği görgü, Türkiye’nin mimarlık ortamını ve geleneklerini içselleştiren mimara, sınırları zorlama ve bunları olanağa dönüştürme yönünde ivme verir. Batıyı doğrudan aktarmak yerine, bir kaynak olarak kullanır. Mimarlığının dil çeşitliliği ve esnekliği, yapılarının modern, çoklu, zengin dili, Abdi Güzer’in değerlendirmesi ile “Genelgeçer uluslararası, anonim bir modern dilin Türkiye’ye özgü indirgenmiş kalıplarına rağbet etmek yerine, modernizmin içinde mimarlığın dilden bağımsız değerlerini koruyabilecek bir alt anlayış”a karşılık gelir. Kuzey ülkelerinde ışığın ne denli yaşamsal önemde olduğunu kavrayışı, yapılarında ışığın bilinçli kullanımı ile çevrelenen / dönüşen / zenginleşen iç mekânın aurasını yaratır. İç mekânı bazen tümüyle yıkayan, bazen ona incecik sızan, bazen mekânda oynaşan, bazen çakılı kalan ışık, mekânda zamanı gözle görünür hale getirir. Erkut Şahinbaş mimarlığı, imgelerinden çok yarattığı mekânın aurası ile akılda kalır.
“Işıkla Serüven: Erkut Şahinbaş Mimarlığı” Sergisi, Mimarlar Odası “Sinan Ödüllü Mimarlar Programı, 2012–2014: Erkut Şahinbaş” kapsamında hazırlanmıştır.
Bu icerik 1037 defa görüntülenmiştir.
|