ANASAYFA ÝLETÝÞÝM DUYURULAR KÜTÜPHANE BELGELER LINKLER

 

 

 

 

TMMOB MİMARLAR ODASI

MİMARLIK VE EĞİTİM KURULTAYI - III

7 – 9 Aralık 2005

İTÜ - Taşkışla Kampusu

 

 

Basın Toplantısı Metni

26 Aralık 2005

 

 

 

Sayın Basın Mensupları,

 

Önce katılımınız için sizlere teşekkür ederim.

 

Bugün, gerekçeleri, kurgusu, isleyişi ve sonuçları hakkında kamuoyuna bilgi vermek üzere ilginize sunacağımız III. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı, 7 – 9 Aralık 2005 tarihlerinde gerçekleştirildi.

 

Bu Kurultay’da, üç gün boyunca uygarlığın en somut göstergesi olan, yaratıcılığı ve insan emeğini simgeleyen, içinde soluk alıp verdiğimiz fiziki çevreyi biçimlendiren mesleğimizin sorunlarını ve asıl insan kaynakları sorunsalını tartışıp irdeledik.

Bu kurultay’da “Mimarlık ve Eğitimi Yeniden Yapılanırken” teması çerçevesinde görüş ve önerilerimizi dile getirip çözümler ve uzlaşılar bulmaya çalıştık. Bugün sizlere elde ettiğimiz uzlaşı paketlerini ve görüş ve önerilerimizin içeriğini aktaracağız

 

Biz, Mimarlar Odası olarak bu kurultaylar yoluyla meslek ve meslek eğitiminin bütünlüğünü gözeten ve güncel düzeyi yakalamanın bilimsel, sağlıklı ve gerçekçi yollarını aramayı amaçladık.

  

Görevimizin o kadar da kolay olmadığını I. Kurultay’dan bu yana süren çalışmaların yoğunluğu göstermiştir. 2001 yılında yapılan ve “Nasıl Bir Gelecek, Nasıl Bir Mimarlık” sorusunu gündeme getiren I. Kurultay’da önce mimarlık ve eğitimi ile ilgili sorunların tanımlanması yapılmış, çözümler ve çıkış yolları doğrultusunda öneriler değerlendirilmiştir.

 

Sorun alanları ve öneriler doğrultusunda “Mimarın Formasyonu Nedir, Ne Olmalıdır?” sorusuna yanıt arayan girişimler, 2. Kurultay’ın hazırlık aşamasını oluşturmuştur. İki yıl boyunca 5 ana atölye çerçevesinde çalışılmış, bu atölyelerde ele alınan her konu tutanağa geçirilmiş ve bu tutanaklar mimarlık kamuoyunun incelenmesine sunulmuştur.

 

7 – 9 Aralık 2005 tarihlerinde gerçekleştirilen III. Kurultay için de, yine 5 ana atölyede çalışıldı.

-          Mimarlık Lisans ve Lisansüstü Eğitimi

-          Mimarlık Eğitiminde Akreditasyon

-          Staj ve Meslek Pratiği

-          Sürekli Mesleki Gelişim

-          AB ve GATS Sürecinde Meslek Uygulaması

Bu beş ana atölyeden ayrı olarak mesleki ve eğitsel yapılanmanın üç problem alanı daha Kurultay gündemine alındı;

-          Mimarlıkta Uzmanlaşma,

-          Meslek Hukuku

-          Türkiye Mimarlık Politikası Çalışma Grupları.

 

Üçüncü Kurultay’ın atölyeleri iki yıl süresince 34 toplantı yaparak Kurultay’a sunulacak önerileri hazırladılar, Danışma ve Düzenleme Kurulu ise 7 toplantı yaparak bu önerileri değerlendirip Kurultay’a getirdi. Delege sistemi ile gerçekleşen 3 gün süren kurultay’a 29 üniversiteden 145 (dekan, bölüm başkanı, öğretim görevlisi) öğretim görevlisi, 97 öğrenci, Mimarlar Odası şubelerinden 80 temsilci, diğer katılımcılardan 46 kişi olmak üzere toplam 368 kişi izledi ve tartışmalara katıldı. Son derece canlı tartışmaların yapıldığı bir kurultay süreci yaşadık. Bu yoğun çalışma sonunda ulaşılan sonuçlar, sizlere iletilen rapor metinlerinde açıklanmaktadır.

 

Sözlerimi bitirmeden önemli bulduğum iki hususa dikkatlerinizi rica ediyorum.

 

Birincisi, meslek odası ile üniversitelerimizin bir çalışma ortaklığında buluşmasının önemine işaret etmek istiyorum.

 

Beş yıl önce Mimarlar Odası tarafından başlatılan  “mimarlık ve eğitimi”nin sorunlarını üniversitelerimizle ortak bir platformda buluşturma girişimi, III. Kurultay’la ve Kurultay’ın hazırlık dönemlerinde MOBBİG (Mimarlık Okulları Bölüm Başkanları İletişim Grubu) toplantılarındaki katılımımız ile elle tutulur bir işbirliğine yönelmiştir. Bu buluşma ve ortaklık bize güç vermektedir. Mesleki ve bilimsel birikimi bir araya getiren bu yapılanmanın önemi, çok zaman geçmeden daha iyi anlaşılacaktır

 

İkinci olarak, yeni bir yüzyıla girerken belki de doğal sayılabilecek siyasi, ekonomik, toplumsal ve kültürel bir değişim sürecinin içinde olduğumuzu, bu sürecin sarsıcı evrelerle yüklü olduğunu biliyoruz. Bu devingenlikte bizlerden,  bilim ve meslek insanlarından değişimde sürüklenmek yerine değişime katılmak için bilinç ve dikkat sahibi olmak beklenir.  Devingenliğin kaosa dönüşmemesi için hazırlıklı olmak durumundayız. AB-GATS süreci, yeni malzeme ve teknolojiler, serbest dolaşım, eşkredilendirme vb. sayısız sorun, ortak bilinç ve çalışmalarla çözümlenmek zorundadır. Geç kalmaya hakkımızın olmadığı bir süreç yaşamaktayız.

 

III. Kurultay’ın ulaştığı sonuçlarda büyük payı olan, özveri ve çalışkanlıkla bilimsel ve mesleki birikimlerini sunan tüm meslekdaşlarıma sizlerin de önünde bir kez daha teşekkür ediyorum.

 

 

Prof. Dr. Afife Batur

Mimarlık ve Eğitim Kurultayı – III

Başkanı

 

Belgeler : Mimarlar Odası, bir süredir yakından izlenen UIA ve ACE bünyesindeki meslek pratiği çalışma gruplarının, yaptıkları tartışmalar ve geliştirdikleri önerilerin Türkiye ortamına aktarılması ve incelenmesi amacıyla “Belgeler” isimli bir dergi çıkarmaya başlamıştır. Uluslararası belgeleri www.mo.org.tr adresinden takip edebilirsiniz

Toplantı : Mimarlıkta Uzmanlaşmanın Meslek Uygulaması ve Eğitim Açısından Değerlendirilmesi Çalışma Grubu’nun ikinci toplantısı 13 Haziran 2005 tarihinde yapıldı. Kurultay hazırlıkları içinde konunun şimdiden tüm boyutlarıyla ele alınmaya başlanması ve kapsamlı değerlendirmelerin yapılabilmesi amacıyla, bu toplantı daha geniş katılımlı olarak yapılmıştır.

Panel : TMMOB Mimarlar Odası, 7 Temmuz 2005 tarihinde UIA 2005 İstanbul Kongresi kapsamında “Mimarlık Eğitiminde Uluslararası Boyutlar Paneli” düzenlendi.

Toplantı
09.11.2005 SMGM Yönetim Kurulu Toplantısı yapılacaktır.
14.11.2005 Tarihli Akreditasyon Toplantısı yapılacaktır.

Mimarlık ve Eğitim Kurultayı için .. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı için Üniversitelerimizin Mimarlık Bölüm Başkanlarından kurultaya katılmak üzere 3 öğretim görevlisi ve 3 öğrenci bildirmeleri talep edilmiştir. Üniversitelerimizden bu bilgilere halen ulaşmaya devam ediyor ..