|
427
EKİM-KASIM 2022
|
 |
-
İclal Dinçer, Prof. Dr., YTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
-
Ömer H. Kıral, Y. Şehir Plancısı
-
Yiğit Acar, Dr. Öğretim Üyesi, Bilkent Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Kazım Erol, Muğla Yeşil Yaşam Derneği Başkanı
-
Hülya Turgut, Prof. Dr., Özyeğin Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, IAPS-CS Koordinatörü
-
Duygu Ergenç,Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü Kültürel Mirası Koruma Programı, ICOMOS Türkiye
-
Şebnem Önal Hoşkara, Prof. Dr., Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Bölümü, Kentsel Araştırma ve Geliştirme Merkezi Başkanı
-
Lale Özgenel, Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Canan Ganiç, Doktora Öğrencisi, İTÜ Mimari Tasarım Programı
İpek Akpınar, Prof. Dr., İYTE Mimarlık Bölümü
-
İmre Özbek Eren, Prof. Dr., Marmara Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Özge Gündem, Dr. Öğretim Üyesi, MSGSÜ Mimarlık Bölümü
-
Gaye Cansunar Yetkin, Dr. Öğretim Üyesi, Gaziantep Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Önder Aydın, Doç. Dr., Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Özgür Demirkan, Doç. Dr., Giresun Üniversitesi Mimari Restorasyon Bölümü
-
Gürkan Okumuş , Uludağ Üniversitesi Mimarlık Bölümü Doktora Öğrencisi
Özgür Ediz , Prof. Dr., Uludağ Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Betül Ergün, Arş. Gör., Trakya Üniversitesi Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
 |
YAYINLAR
YARARSIZ BİR MEKÂNA DAİR
Cem İleri, Eylül 2022, Norgunk Yayıncılık, İstanbul, Türkçe, 134 sayfa.
Cem İleri’nin kaleme aldığı, yer, mekân, yazı ve bellek hakkında Georges Perec'i merkeze alan deneme kitabı Norgunk Yayıncılık’tan çıktı. Kitabın tanıtım metni şu şekilde: “Önünde duran boş sayfadan başlayarak içinde bulunduğu oda’yı, daire’yi, apartman’ı, sokak’ı, şehir’i, ülke’yi, dünya’yı Georges Perec’in geride bıraktığı notların, taslakların, haritaların, paftaların, patron kağıtlarının izinde geçerek mekânın mekânına varmayı deneyen Cem İleri bu amacına ulaşamaz. Yazısı ve yazısına yön veren sorular, savrulmalar hep bir sınıra gelip dayanır. İster yararlı olsun ister yararsız, mekânın mekânı yoktur çünkü. ‘Perec yazı masasında aynı anda yazılmakta ve okunmakta olan sayfaların zamansal üst üste gelişlerinin benzerini diğer mekânlara da uygular. ‘Halen üzerinde çalışılan’ fakat gerçekleştirilemeyen ‘Yerler’, önceden belirlenmiş 12 Paris mekânının hem bizzat o yerde bulunarak hem de başka bir yerde orayı anımsamaya çalışarak gerçekleştirilen farklı betimlemelerinin belirli bir algoritmaya sadık kalınarak 12 yıl boyunca çeşitlendirilmesi esasına dayanır: 12 ahşap parçacıktan oluşan bir yapboz bulmaca. Sonuçta ortaya, her biri balmumuyla mühürlenmiş bir zarfa yerleştirilen iki çarpı on iki çarpı on iki metinden oluşan bir zaman kapsülü çıkacaktır. Bir tür eskitme, yıprandırma, zamana karşı direnç gösterme stratejisidir bu. 12 yıl içinde mekânlar da hatıralar da yazı da zamanın korkunç etkilerinden paylarına düşeni alacaklardır.’”
Bu icerik 3265 defa görüntülenmiştir.
|
 |
|
|